تحولات لبنان و فلسطین

«ریاض منصور» نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل در نشست شورای ۱۵ عضوی امنیت از این شورا خواست به سکوت خود در برابر نسل کشی رژیم اسرائیل در غزه پایان دهد.

نماینده فلسطین در سازمان ملل از شورای امنیت خواست به سکوت خود پایان دهد

«ریاض منصور» نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل افزود که همه اعضای حاضر شاهد نسل کشی اسرائیل در غزه هستند، خواه مایل به رسمیت شناختن آن باشند یا نه.

نماینده فلسطین در سازمان ملل با تمرکز بر حمله بی امان رژیم اسرائیل به شمال نوار غزه گفت: «آنچه اکنون در شمال غزه اتفاق می افتد، سطح دیگری از وحشت است.»

ریاض منصور تاکید کرد: «سکوت و انفعال یک گزینه نیست. آیا حاضرید اعلام کنید در حالی که فلسطینیان حتی در مواجهه با مجازات اعدام دسته جمعی حاضر به تسلیم نیستند، این شورا تسلیم شده است؟»

سفیر و نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل تصریح کرد: ما می دانیم که بسیاری از اعضای دور میز شورای امنیت از انجام این کار امتناع می ورزند، و امروز می توانیم با ابزارهای ارائه شده توسط منشور [سازمان ملل] و قانون برای مبارزه با کسانی که منشور و قانون را تضعیف می کنند، از آنها دفاع کنیم. این مسئولیت شورا و هر کشور در سراسر جهان است.

ریاض منصور تاکید کرد: «قتل عام باید متوقف شود، اکنون باید آتش بس شود.»

پیش از این، سرپرست معاونت دبیرکل سازمان ملل برای امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری در این نشست شورای امنیت گفت: جنایات غزه باید پایان یابد، این امر نمی تواند تنها به صورت حرف باقی بماند بلکه باید از طریق اقدام فوری و بدون چون و چرا اتفاق بیفتد.

جویس مسویا سرپرست معاونت دبیرکل سازمان ملل برای امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری روز چهارشنبه به وقت محلی به شورای ۱۵ عضوی امنیت سازمان ملل گفت: ما درخواست خود از سراسر جامعه بین‌المللی را برای تلاش‌های دیپلماتیک فوری جهت کاهش تنش، تضمین احترام به قوانین بین‌المللی، دستیابی به آتش‌بس فوری در غزه و توافق بر سر راه صلح پایدار تکرار می‌کنیم.

سرپرست معاونت امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل افزود: مردم غزه در اثر حملات هوایی اسرائیل متحمل تلفات مختلفی شده اند. تنها در یک هفته، نزدیک به ۴۰۰ فلسطینی در غزه کشته و نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ نفر زخمی شدند. جهان تصاویر بیماران و آوارگان را دیده است که در نزدیکی بیمارستان الاقصی پناه گرفته بودند و زنده زنده در آتش سوختند.

او تصریح کرد: اگر چنین وحشتی حس انسانیت ما را بیدار نکند و ما را به اقدام سوق ندهد، چه خواهد شد؟ حدود ۲۰ خانواده هم سرپناه و هم وسایل خود را در آتش سوزی از دست دادند.

خانم مسویا ادامه داد: تهاجم نظامی اسرائیل در شمال تشدید شده است. درگیری‌های شدید در جبالیا و اطراف آن، که در محاصره است، همچنان گزارش می‌شود، و همچنین شلیک بی رویه موشک‌های گروه‌های مسلح فلسطینی به سمت اسرائیل گزارش می‌شود.

سرپرست معاونت امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل تصریح کرد: بر اساس تخمین های ما، از آغاز ماه اکتبر، بیش از ۵۵ هزار نفر از منطقه جبالیا آواره شده اند، در حالی که سایر افراد در خانه های خود گرفتار شده و آذوقه آب و غذای آنها رو به اتمام است. تنها سه بیمارستان از ده بیمارستان در استان شمالی غزه در حال حاضر فعال هستند. این مراکز با کمبود شدید سوخت، خون، درمان تروما و دارو مواجه هستند. زنان زیر بمباران شدید زایمان می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.